Avis Advertising Omkostninger – 8 faktorer at overveje

newspaper-classifiedsBeregning og sammenligning avis reklame omkostninger kan hurtigt blive kompliceret. Når du har opsporet en avis reklame satser kort, er du derefter konfronteret med den dejlige udfordring at gøre følelse af det hele. Der er ingen “one size fits all” for at gøre vores liv let. I stedet avis reklame omkostninger afhænger af en række faktorer, hvoraf nogle du måske vil finde overraskende. “Hvor meget koster det” For at besvare spørgsmålet, ville svaret være: “Det hele afhænger af.”

8 faktorer, der påvirker avis reklame omkostninger (inden for én publikation) er:

type annonce
størrelse
dag i ugen
sektion eller lift-out
side position inden for et afsnit
venstre side VS højre side
farve VS sort og hvid
årlige forbrug / udgift engagement

I denne artikel vil jeg diskutere de 8 faktorer, der bestemmer avis omkostninger reklame i Australien. Jeg vil også give et eksempel på, hvor meget det ville koste at placere et display annonce i The Courier Mail (en Queensland avis). Som du kan se, kan avis reklame omkostninger hurtigt tilføje op. Hvis du er på et stramt budget, som mange af os er i disse dage, vel vidende hvad de fleste påvirker omkostningerne, giver dig mulighed for at skære ned, hvor du kan.

# 1 type annonce – Display VS Classifieds VS Indsætter

Den første faktor, der afgør prisen på en avisannonce, er den form for annoncen. De fleste australske aviser tilbyder en række forskellige typer. Vise reklamer vises hele en avis, og kan bruge farver, illustrationer, fotografier, eller fancy bogstaver for at tiltrække læserens opmærksomhed. Disse giver en stor kreativ kontrol over indholdet af annoncen, uden at være begrænset til blot tekst.

En anden form for reklame, der tilbydes af de fleste store aviser er “indsatser” – særskilte reklamer, der er placeret inde i avisen, og kan have mere end én side. Indsætter normalt opkræves med en sats på per 1000 pr antallet af sider. Ved anvendelsen af ​​denne artikel, vil vi begrænse vores diskussion til at vise reklamer.

# 2 Size Matters

Den anden faktor, der bidrager til omkostningerne ved dagbladsannoncering, er størrelse. Som nævnt ovenfor, er at vise reklamer omkostninger beregnes på grundlag af deres højde i cm, og bredden i kolonne. De fleste aviser har deres egne standard mellemstore reklame rum, som din annonce har brug for at passe ind. Nogle aviser tilbyder ikke-standard størrelse rum, såsom et ‘U’ formet annonce omkring kanterne af et åbent dokument, men være parat til at betale en højere pris for uregelmæssige størrelser og former.

Her kan du se, at prisen på en standard størrelse displayannonce kan spænde fra mindst $ 2457,42 per dag for en lille side strimmel, og op til mindst $ 15563,66 per dag for en hel side annonce. Det er en frygtelig masse penge til at investere i en enkelt side, der kun vil blive offentliggjort på en dag. De fleste af os simpelthen ikke har den slags penge at smide rundt, så du ville virkelig har brug for at vide, hvad du lavede. Dette eksempel viser, hvor meget størrelsen af ​​et display reklame påvirker prisen.

# 3 Dag Ugens

Den tredje faktor, der bidrager til omkostningerne ved en avisannonce er den dag i ugen, hvor annoncen er offentliggjort. Typisk, oplag er størst i weekenderne, og så reklame satser for de store australske aviser justeres i overensstemmelse hermed. I vores eksempel på The Courier Mail, satserne er billigere på en hverdag, dyrere på en lørdag, og dyreste på en søndag. For de mest basale vise annoncer, lørdag annoncer er 25% dyrere end mandag – fredag ​​annoncer, og søndag annoncer er næsten 90% dyrere end Mandag – fredag ​​annoncer.

# 4 forskellige sektioner eller Lift-Outs

recruitment-adsDe fleste aviser er inddelt i forskellige sektioner og mange har lift-outs – og det er den fjerde faktor, der afgør avis reklame omkostninger. Forskellige sektioner tiltrækker forskellige læsere og forskellige mængder af læsere, og så reklame satser justeres for at afspejle dette.

# 5 Side stilling i en afdeling

Den næste faktor, der væsentligt kan påvirke prisen på en avisannonce, er sidetallet, hvor annoncen vises, inden for en bestemt sektion. Den dyreste del af papiret er typisk den forreste del, som kan omfatte de første 10 eller deromkring sider, og er benævnt “tidlig generelle nyheder” eller EGN for korte. I vores eksempel på The Courier Mail, side 2 i EGN afsnittet tiltrækker en belastning på 60%. Tilsvarende de første 11 sider har mindst 50% markup. Denne type af læsning er almindelig praksis på tværs af australske nyheder publikationer. Lad os nu sige, at vi ønskede at placere en lille side strimmel annonce i The Courier Mail på en hverdag, på side 3 i EGN, ville omkostningerne være mindst $ 4054,74.

# 6 venstre side VS højre

Den næste faktor er også relateret til placeringen af ​​annoncen, men vedrører hvilken side af en åben avis annoncen vises i. Du kan være overrasket over at vide, at i nogle publikationer, en annonce, der vises i højre side af en åben papir, vil koste mere end én, der vises på venstre kanten.

# 7 Farve VS sort og hvid

En anden faktor, der væsentligt påvirker prisen på en avisannonce, er, om annoncen er udstyret farve, og hvor mange farver. Farve annoncer er dyrere end sort-hvid eller sort og hvid annoncer. Nogle aviser kan skelne mellem flerfarvede reklamer og dem, der kun har én ekstra farve (kaldet “spot farve”).

Du kan se her, hvordan prisen på vores annonce har mere end fordoblet, efter at vi har indregnet i farven, og placeringen af ​​annoncen.

# 8 Årlig Spend / Udgifter Engagement

Nu her er en faktor, som også påvirker prisen på din avisannonce, men denne gang er det et fald, med en fangst, selvfølgelig. Hvis du har budgettet, og er parat til at forpligte sig til at bruge en vis mængde årligt, som regel ved at indgå en 12-måneders kontrakt, så kan du være berettiget til en rabat.

 

Save

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *